Skip to content Skip to footer

D.U.K.

1. Kuo brangesnės alyvos skiriasi nuo pigesnių?

Kokybiškos alyvos pranoksta standartų reikalavimus, yra patikimesnės, teikia daugiau apsaugos garantijų, todėl jų ir kaina didesnė. Kai kurios alyvos tik minimaliai atitinka testų reikalavimus, kai kurios žymiai pranoksta. Be to, kiekvienas testavimas kainuoja. Verta paminėti ir dar keletą svarbių kainą įtakojančių faktorių – aukštas bazinės alyvos ir cheminių priedų paketo gamybos lygis, kokybės kontrolės sistema.Todėl mokėdami už aukštos klasės alyvą, jūs įgyjate patikimą garantiją automobilio variklio apsaugai ar kitų įrengimų darbo patikimumui.

2. Kuo sintetiniai tepalai skiriasi nuo mineralinių?

Sintetiniai tepalai yra gaminami sudėtingais cheminiais ir fiziniais procesais skaidant, modifikuojant, jungiant (ir tuo pakeičiant) “žalioje” naftoje esančias molekules. Tuo tarpu mineraliniai tepalai yra gaunami tik atskiriant ir išgryninant “žalioje” naftoje jau egzistuojančias molekules distiliacijos proceso metu.

3. Kokių privalumų turėsime naudodami brangesnę visiškai sintetinę alyvą, nors automobiliui rekomenduojama sintetinės technologijos ar mineralinė alyva?

Sintetinių alyvų savybės gerokai pranoksta minimaliai reikalaujamas variklių gamintojų specifikacijas. Sintetinėse alyvose yra panaudotos moderniausios cheminių priedų formulės, kurios užtikrina geresnes variklio švarumo, apsaugos nuo dėvėjimosi, deginių skaidymo savybes per visą alyvos veikimo intervalą. Dėl didesnio bazinės alyvos takumo sintetinės alyvos yra skystesnės šaltyje, todėl yra taupomi degalai, tausojama akumuliatorių baterija, starteris. Sintetinės alyvos yra daug atsparesnės apkrovoms bei aukštų temperatūrų sukeliamai oksidacijai.Dėl paminėtų priežasčių daugelis gamintojų leidžia naudoti ilgesnius šių alyvų keitimo intervalus.

4. Kodėl alyva variklyje per tam tikrą laiką pajuoduoja? Ar tai reiškia, kad ji yra nekokybiška?

Variklinės alyvos yra specialiai sukurtos tam, kad užkirstų kelią dėvėjimuisi ir išlaikytų variklį švarų. Alyva su detergentų pagalba valo nuo variklio detalių aukštos temperatūros sukeliamas nuosėdas ir priedegas. Alyvoje esantys dispersantai išlaiko šias daleles suspensijoje, neleisdami jiems sukibti į didesnius darinius ir vėl nusėsti, pridegti. Taigi alyvos pajuodavimas darbo metu paprastai yra kokybės požymis. Tai reiškia, kad ją keisdami po nustatyto intevalo, kartu pašalinate iš variklio nešvarumus.

5. Alyvos sunaudojimas: ar kiekio mažėjimas variklio eksploatavimo metu yra problema?

Bet kuris variklis sunaudoja tam tikrą kiekį alyvos jos darbo metu. Kai variklio stūmoklis juda žemyn, nedidelė dalis alyvos lieka nenubraukta stūmoklio žiedų ir degalų mišinio uždegimo metu tiesiog sudega cilindre. Taip pat alyva garuoja karteryje ir šie garai patenka iš variklio į atmosferą.Senesnės konstrukcijos varikliuose ir 0,35 l alyvos sunaudojimas 1000 km ridos yra laikomas normaliu. Moderniausios konstrukcijos varikliuose, kuriems reikia naujausios mažo lakumo laipsnio sintetinòs alyvos, jos sunaudojimas gali būti beveik nepastebimas.Be to, alyvos sunaudojimas priklauso nuo sezono. Žiemą jos sunaudojama mažiau, nes variklis dažnai nespėja įkaisti iki darbinių temperatūrų. Negana to, žiemą, automobiliui važiuojant trumpomis distancijomis, į alyvą karteryje gali patekti daug nesudegusių degalų (net iki 10% alyvos kiekio). Dėl to alyvos kiekis vizualiai gali net padidėti.Kadangi kokybiška alyva kaupia degimo produktus, smulkias kietąsias daleles, oksiduojasi, jos sunaudojimas ir papildymas intervalo metu tik atšviežina alyvą. Taigi, jei alyvos sunaudojimas neviršija nuosaikių ribų ir tai nėra variklio techninė problema (išbėgimas per riebokšlius ir įtrūkimus), dėl to nereikėtų jaudintis.

6. Ar galima maišyti įvairių gamintojų alyvas? Ar chemiškai nesureaguos sumaišytos sintetinės alyvos su mineralinėmis?

Visos didelių kompanijų gaminamos alyvos tikrinamos specialiais bandymais, pvz. API, ACEA ir kt. Vienas jų – alyvos maišomumo testas. Aukščiausio (pvz. API SL/CF) ar žemesnio (pvz. API SJ/CF) lygio standartus atitinkančias alyvas sumaišyti galima. Dažnai pasitaiko, kad nežinoma, kokia alyva yra variklyje, arba yra įtarimų, kad buvo naudojami chemiškai agresyvūs priedai, duodantys trumpalaikį efektą perparduodant automobilį (pvz., kompresijai pakelti ar pan.). Tokiu atveju patartina visiškai pakeisti alyvą.

7. Pakeitus alyvą į kito gamintojo ar iš mineralinės į sintetinę, gerokai padidėjo alyvos sunaudojimas. Ar tai reiškia, kad naujai įpilta alyva nekokybiška?

Paprastai variklis kurį laiką turi įdirbti su nauja alyvos rūšimi. Kadangi skirtingų markių alyvos turi skirtingą cheminių priedų formulę, naujos alyvos veikimas gali skirtis nuo ankstesnės. Dažniausios įdirbimo problemos yra padidėjęs alyvos sunaudojimas ir varvėjimas per riebokšlius. Tam įtakos, be abejo, turi ir variklio stūmoklinės grupės susidėvėjimas. Daugiau alyvos patenka į variklio degimo kamerą ir yra tiesiog sudeginama bei išmetama kartu su deginiais.Praėjus kuriam laikui ir varikliui įdirbus su nauja alyva, šios problemos paprastai baigiasi. Tad vienareikšmiškas teiginys, kad ši naujoji alyva yra ne tokia kokybiška nei ankstesnė, yra nepagrįstas.Kitas dalykas, kad nuo mineralinių rūšių perėjus prie sintetinių, pastarųjų mažesnė klampa bei geresni plaunamieji priedai taip pat sukelia minėtą efektą.

8. Važiavimo režimo įtaka alyvos keitimo intervalui. Kokiais atvejais galima pratęsti alyvos keitimo intervalą?

Gali pasirodyti, kad pratęsiant alyvos keitimo intervalą įgyjama daug privalumų: sumažėja alyvos, filtrų, keitimo paslaugos, įsigijimo kaštai ir t.t.Tačiau ilgesnis alyvos keitimo intervalas “apkraus” naudojamą alyvą, ypač moderniuose varikliuose, kuriuose alyvos sunaudojimas (ir papildomas įpylimas intervalo metu) yra mažas. Modernios variklio alyvos viršija naujausias tarptautines specifikacijas ir yra išbandytos pagal standartus, nustatomus visų pagrindinių variklių gamintojų, tokių kaip BMW, Daimler Chrysler, General Motors, Peugeot-Citroen, VW ir kt. Kur leidžia gamintojas, alyvos gali būti keičiamos ilgesniu intervalu, tačiau tik pagal variklių gamintojo rekomendacijas.Variklių gamintojai grindžia rekomenduojamus alyvos keitimo intervalus statistiniais vidutinio naudotojo duomenimis. Automobilio techninėje naudojimo instrukcijoje yra nurodoma tiek reikalaujamas alyvos kokybės lygis, tiek alyvos keitimo intervalas, tiek sutrumpintas alyvos keitimo intervalas sunkiomis darbo sąlygomis. Išvada viena – reikia vadovautis variklio gamintojo techninėje naudojimo instrukcijoje nurodyta informacija ir atsižvelgti į važiavimo sąlygas.

9. Kas yra klampumas?

Skystis, turintis didelį pasipriešinimą tekėjimui, gali būti pavadintas klampiu. Pavyzdžiui, vanduo turi mažą klampumą, palyginti su medumi, tad šiuo atveju sakome, kad medus yra klampesnis už vandenį, esant tai pačiai šių medžiagų temperatūrai.Geros kokybės alyvos klampumas mažai kinta keičiantis temperatūrai bei veikiant kitoms naudojimo sąlygoms ilgą laiką.

10. Kokia turi būti variklio temperatūra keičiant alyvą?

Esant darbinei temperatūrai (~100 laipsnių C), alyva yra takesnė nei šalto variklio. Esant kambario temperatūrai, alyva būna tirštesnė ir labiau prilimpa prie vertikalių variklio paviršių. Ji taip pat susilaiko plokščiose, horizontaliose variklio ertmėse. Keisdami kambario temperatūros alyvą, jūs išpilsite tik 60% ar 70% senos alyvos. Tačiau pašildę variklį iki darbinės temperatūros, senos alyvos galėsite išpilti nuo 90% iki 95%, to pilnai pakanka.

11. Ar galima/reikia naudoti priedus, kurie, pasak jų gamintojų, gerina variklio darbą?

Tai nepageidautina ir nereikalinga, nes pasekmes labai sunku numatyti. Visos žymių gamintojų alyvos turi efektyvų priedų paketą. Kuriant alyvą yra ne tik parenkami specialūs priedų kiekiai, tačiau ir suderinamas jų poveikio vienas kitam balansas. Didžiausias pavojus yra tai, kad įpylus netgi pačio geriausio priedo suardomas šis balansas. Geriausiu atveju efektas bus “nulinis”. Blogiausiu – neigiamas.

11. Ar tiesa, kad alyvos kokybę galima nustatyti pagal jos spalvą ar tirštumą (klampumą)?

Nors alyvos klampumas yra svarbi charakteristika, tačiau ji praktiškai nieko nepasako apie alyvos kokybę, tas pats sakytina ir apie jos spalvą. Pirkdami alyvą tiesiog atsakykite sau į keletą klausimų. Ar pakankamai yra žinomas alyvos prekinis ženklas ? Ar tenkina Jūsų technikos reikalavimus specifikacijos nurodytos ant alyvos pakuotės ? Ar pardavėjas yra patikimas ir žinomas ? Ar yra galimybė įsitikinti, kad perkama alyva yra originali ? Jeigu į visus šiuos klausimus Jūs atsakote „Taip“, tokiu atveju Jūs įsigyjate kokybišką produktą.

12. Aš girdėjau, kad dažnai keičiant alyvą galima pirkti pačias pigiausias alyvas?

Kai kurie pirkėjai galvoja, kad pigi alyva tai – mažesnės išlaidos. Tačiau tai mitas. Nuo to momento, kai Jūs užpildote įrengimą alyva, ji jau palieka savo neišdildomą pėdsaką. Blogos kokybės alyva padidina dilimą ir nuosėdų kaupimąsį, o tai didina aptarnavimo išlaidas ir trumpina įrangos darbo laiką. Taigi, nors pigią alyvą yra pigiau pirkti, tačiau „Mobil“ alyvą yra pigiau naudoti.

13. Ar galite garantuoti tam tikrą ridą km ar darbo valandų skaičių be variklio kapitalinio remonto naudojant „Mobil“ alyvą?

„Mobil“ alyva padės Jums pasiekti maksimalų variklio tarnavimo laiką. Tačiau faktinis variklio tarnavimo laikas iki kapitalinio remonto priklauso nuo daugelio veiksnių: alyvos rūšies ir klampumo pasirinkimo, alyvos keitimo intervalo, techninio aptarnavimo praktikos, vietovės, kurioje ekploatuojama, vairuotojo įgūdžių, kuro kokybės, gaunamos apkrovos, aplinkos temperatūros ir t.t.
Tačiau naudojant „Mobil“ alyvą Jūs galėsite maksimaliai išnaudoti variklio galimybes.

14. Ar variklio alyva turi įtakos kuro taupymui?

Teisingas ne tik variklio, bet ir transmisijos alyvos pasirinkimas turi tiesioginę įtaką kuro taupymui. Aišku tai, kad universalios alyvos yra efektyvesnės taupant kurą nei sezoninės (t.y. klampos klasė SAE 10W-40 yra geriau už SAE 40), žemesnio klampumo alyva efektyviau naudoja kurą nei su aukštesniu klampumu (t.y. SAE 5W-30 veiks taupiau nei SAE 10W-40 ar 15W-50), sintetinės alyvos veikia dar geriau už įprastas mineralines ar pusiausintetines, net ir tada kai klampumo klasės yra vienodos.

15. Kodėl beveik kiekvienais metais įrangos gamintojai ar API / ACEA pateikia naujus alyvos veiksmingumo standartus?

Kiekvieni nauji eksploatacinių charakteristikų standartai tiesiogiai priklauso nuo aplinkos taršą reglamentuojančių normatyvinių aktų. Visi variklių gamintojai privalo paklusti bandymams išlaikyti atmosferos oro švarą. Dėl šios priežasties jie pastoviai atlieka konstrukcinius įrangos pakeitimus. Kaip įprasta, tokie pakeitimai apsunkina alyvos veikimo sąlygas: kyla temperatūra, didėja suodžių kiekis, o taip pat gali atsirasti ir suderinamumo su dujų išmetimo sistemos elementais problema. Kokia išvada ? Mažos taršos varikliams reikalinga alyva su geresnėmis eksploatacinėmis charakteristikomis. Reiškia privalo būti keičiamos ir alyvos specifikacijos. Net jeigu Jūsų įrangos variklis pakankamai senas ir neatitinka naujausių taršos standartų reikalavimų, jam vis tiek yra naudinga veikti su naujausias specifikacijas atitinkančia alyva. Geresnės alyvos charakteristikos reiškia geresnę variklio apsaugą, o tai suteikia galimybę išlaikyti našumą, sumažinti kuro ir alyvos sunaudojimą bei pratęsti varikllio darbą iki remonto.

16. Kokia Jūsų nuomonė apie alyvos priedus?

Visos „Mobil“ alyvos turi subalansuotą priedų sistemą, užtikrinančią idealų įrangos darbą. Alyvos sudėties parinkimui ir tyrimams ExxonMobil kompanija išleidžia milijonus eurų, todėl savarankiškai naudojant priedus labai greitai pažeidžiamas balansas, o tai gali sukelti rimtų problemų. Žymiai ekonomiškiau ir saugiau yra tiesiog pakeisti seną alyvą nauja. Jeigu Jūs nuspręsite įsigyti „Mobil“ alyvą, galite būti tikri, kad šis produktas suteiks optimaliausias tepimo charakteristikas be jokių papildomų priedų.

17. Kur ir kada galima naudoti sintetines alyvas?

Nepriklausomai nuo to kur Jūs naudosite, sintetinės alyvos visada suteikia optimaliausią apsaugą pačiose sudėtingiausiose sąlygose. Sintetinės alyvos atsparesnės oksidacijai aukštoje temperatūroje, o tai suteikia galimybę ilgesniam darbui tarp keitimų, mažesnio nuosėdų ir teršalų susidarymo. Žemoje temperatūroje sintetinė alyva yra žymiai takesnė už įprastą, todėl iš karto pradeda tepti komponentus, užtikrindama gerenę ir greitesnę apsaugą nuo dilimo. Sintetinė alyva yra žymiai efektyvesnė, nes sumažina trintį darbo metu, o tai padeda taupyti kurą ir sumažinti darbines temperatūras. Kita vertus, įrangos gamintojai, naudojant sintetinę alyvą, gali suteikti prailgintus alyvos darbo intervalus tarp keitimų. Tokiu atveju, sintetinių alyvų naudojimas yra vertingas visada, ypatingai siekiant taupyti kurą, prailginant darbo intervalus ar gaunant papildomas garantijas iš technikos gamintojų.

UAB P.Markevičius ir Ko

Islandijos pl. 217-11
LT-49165 Kaunas, Lietuva

+370 37 407 999

Socialiniai tinklai
Naujienlaiškis

2024 © UAB P.Markevičius ir Ko. Visos teisės saugomos.